Κυριακή 13 Απριλίου 2014

ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ του Διονύση Θωμαΐδη.



 
....μέχρι οι Πιλάτες λείψουνε από το κάθε Κράτος
Χριστέ μου, θα σταυρώνεσαι όσες φορές  να ‘ρθεις…


















 ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ
Αναδημοσίευση από τα Γορτυνιακά Νέα

ΣΗΜΕΡΑ φιλοσόφησα:
το θέμα αγνό κι ωραίο.
Γύρω στα Πάθη του Χριστού,
μου πήρε ο νους στροφές
Στοχάστηκα: αν πάλι η γη
δεχτεί το Ναζωραίο,
και ζωντανέψουν οι Γραφές,
σαν τ’ είδους συναισθήματα
θα δοκιμάσει πάλι
βλέποντας το θεάνθρωπο
ο κάθε Χριστιανός
με τ’ αδειανό σακκούλι του
και το φτωχό σανδάλι,
όταν του πει πως έξαφνα…
Αυτός είναι ο Χριστός;

Εγώ είμαι πάντως σίγουρος
πως αν ξαναπατήσει
κάτω στη γη σαν άνθρωπος
για δεύτερη φορά
κι επιτεθεί στους Άρχοντες
θα «Ξαναμαρτυρήσει»
γιατί το «Δις εξαμαρτείν»
το τιμωρούν σκληρά….

Ηρώδεις έχουμε πολλούς.
Στρατός μα περισσεύει.
Όχλος να κράζει «Σταύρωσον»
και εκείνος θα βρεθεί
κι ένας Πιλάτος θα μας πει
- ενώ δεν το πιστεύει -
Εγώ δεν έχω αντίρρηση…
Να ξανασταυρωθεί…

Πάρτε Τον, είστε λεύτεροι,
εγκρίνω δεν εγκρίνω,
βαδίστε τον ανήφορο
στο μέρος το γνωστό
και ‘γω για να ‘μαι σίγουρος
τα χέρια μου θα πλύνω.
Ήρθε  στη γη; Ας κράταγε
Το στόμα του κλειστό…

Απ ‘ τους κρατούντας τι ζητά;
Δεν το καταλαβαίνω,
ήρθε και τον σταυρώσαμε:
γιατί να ξαναρθεί;
τι σήκωσε τ’ ανάστημα
μπρος στο «Κατεστημένο»;
το πήγαινε φυρί- φυρί
να ξανασταυρωθεί…

Αυτά περίπου θα μας πει
o κάθε ένας Πιλάτος
με τη συνείδηση ήσυχη!
στο δράμα κι απαθής:
μέχρι οι Πιλάτες λείψουνε
από το κάθε Κράτος
Χριστέ μου, θα σταυρώνεσαι
όσες φορές  να ‘ρθεις…

Διονύσης Θωμαΐδης

Πηγή: Η Ποδογορά μας
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΥΡΝΑΡΙΩΤΩΝ
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ 3, Μάιος  1991,  Σελ 27

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου