Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016

«Η ΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ….» της Μαρίας Κολοβού Ρουμελιώτη - Α΄ Βραβείο σατιρικής ποίησης κατά τον 16ο Διεθνή διαγωνισμό ποίησης με θέμα: Στα στενά της ανέχειας, του Περιοδικού Λόγου, Τέχνης και Πολιτισμού "ΚΕΛΑΙΝΩ".






«Η ΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ….» 

Ψάχνω τρόπους να εξεύρω  την ουσία των πραγμάτων
και καζάντησα  να βόσκω στην κορίτα των προβάτων…
Πού ‘ναι η αρχή και πού το τέρμα, η αλήθεια και το ψέμα;
Πάτα γκάζι… Βάστα φρένο… Μου λασκάρανε τα φρένα!

Δεν μπορώ να καταλάβω τι στο δαίμονα έχουν πάθει
και μ’ απόχη πιλλατεύουν γοργοπόδαρο ελάφι…
κι από μύγα σκουλικιάρα  θε’ να βγάλουν άσπρο ξίγκι…
Μια στο ξύδι… Μια  στο λάδι… Το ελάφι θα ξεφύγει!

Άλλοι έχουν τα διαμάντια κι άλλοι τρώνε το χαβιάρι
κι ένας γέροντας φαφούτης ροκανίζει παξιμάδι…
Μια γριά τρώει το μέλι κι ένας νιος τρώει τ’ αγγούρι
και βαράμε το σαμάρι να ακούσει το  γαιδούρι!... 

Εκατάντησα  ο δόλιος να  βαράω τενεκέδες
τώρα που οι αφεντάδες έχουν χτίσει καφενέδες…
Να μασάω το γιαούρτι γιατί μου ‘βγαλαν τα δόντια
κι αντίς να αλλάξω τρόπους, μου έχω αλλάξει όλα τα φώτα!...

Τι αρρώστια είναι τούτη να πληρώνω όσους κοιμούνται
κι οι δικές μου αξιώσεις μες το βούρκο να κυλιούνται;
Μια του ψεύτη…Δυο του κλέφτη…Θα τους πιάσω! Πού θα πάνε;
Και το ξύλο που χρωστάω,  μαζεμένο θα το φάνε!... 

Πάω  να σπρώξω το μυαλό μου να σκεφτεί σαν το Δαιμόνιο
τώρα που ‘μαι σ’ άδειο πόστο  και με βρήκαν στο Μνημόνιο!
Ξύνω… Γδέρνω το μαλλί μου κι όλο ψείρες κατεβάζει…
Γνώμη ο λύκος δεν αλλάζει, μα… Την τρίχα μόνο αλλάζει!...

Αχ, και να πιανα το Τζόκερ!… Θα τους είχα όλους φτιαγμένο
στο κεφτένι του χασάπη  μπιφτεκάκι ζυμωμένο!... μα,
μ’ έχουν πιάσει απ’  τη μύτη κι έχω σκάσει σαν μπαλόνι…
Μου ‘χουν σφίξει το ζωνάρι και μου βάζουν την αγχόνη!...

Θα τους γδάρω πριν με γδάρουν, να προλάβω να γλυτώσω
και στο τρύπιο μου κουρούπι το τρελό μυαλό θα στρώσω!…
Λίγη γνώση … Λίγη τρέλα…. Η ζωή θα προχωρήσει…
Το στραβό από το ίσιο, κάποιος θα τ’ αναγνωρίσει!

Δυο ξυδάτες… Μια λαδάτη… Θα γουλίσει το χταπόδι…
Άμα λείψει το μαχαίρι, πώς θα κόψω το πεπόνι;….



 Μαρία Κολοβού Ρουμελιώτη





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου