Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

«Ο Εφιάλτης μιας Ελληνίδας» της Μαρίας Κολοβού-Ρουμελιώτη


«ΕΦΙΑΛΤΗΣ»

 Ελαιογραφία της Μαρίας Κολοβού-Ρουμελιώτη
Με μια πλοχεριά καρύδια στο χεράκι το δεξί
και δυο ροδαλή σταφύλια σε καλάθι από ψαθί,
έτρεχα σε ανηφόρα για να μη με πιάσει η μπόρα
που απ’ το γιόμα είχε αρχίσει σε ετοιμόρροπο γιαπί∙
Και με πρόλαβαν οι φίλοι και μου ‘κλεψαν  το σταφύλι
μες απ’ το καλάθι του Φουλή.

Κι είδα σε όραμα τον Βούδα, τον Ιησού και τον Ιούδα
κι έναν ήρωα αντάρτη σε φαρί,
Να φιλούν τον Αποστάτη και σε πληγωμένη πλάτη
να φορούν  μια ιστορία ιερή∙
Και αγνάντεψα δυο κόσμους και χιλιάδες άλλους δρόμους
μέσα απ’ της ψυχής  τη χαραγή.

Πήρα διάβασα Ελύτη, Παλαμά, Βαλαωρίτη
και του Ρίτσου τη «ΓΚΡΑΓΚΑΝΤΑ» ένα πρωί
Μου ‘ρθαν δάκρυα ποτάμια απ’ του Πλάτωνα τα χάδια
για μια «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» νέα και ηθική∙
Κι έγιναν οι φίλοι-φίδια... μα εγώ δάγκωσα  δυο μήλα
απ’ του παραδείσου το δεντρί!

Ήρθαν άγγελοι ουράνιοι, στο μυαλό μου πόθοι λάγνοι
μέσα απ’ της καρδιάς την εκκλησιά
Κι οι εχθροί μου ‘γιναν σκύλοι και τους μοίρασα σταφύλι
με τα δυο μου χέρια τα φτωχά∙
Μα τρεμόπαιζαν τα μάτια, κι είδα γκρεμισμένα κάστρα
και μια μάνα να βογκάει σε εικονίσματα ιερά.

Κι όσο έπιανε η μπόρα…είπα, πως: «θα σβήσω τώρα
μέσα στου μυαλού  τη  λασπουριά»
Κι άπλωσε η Ελλάδα ομπρέλα, μα με είχε πιάσει τρέλα
απ’ του Έλληνα  την τόση απονιά∙
Και με το δεξί μου χέρι, πέταξα άδειο το πανέρι
μες την κατηφόρα να βροντά.

« Άμα θες  ψυχή μου «Λύσου»  και μες το φιλί σου «Κρύψου»
τώρα που δυνάμωσε η βροχή...
Κι άμα θες ψυχή μου «Κλάψε», όμως στα Ιερά σου άσε
της χαμένης δόξας το κλειδί∙
 Κι άμα θες να  ξαναχτίσεις:  βρες του Πλάτωνα τις λύσεις
 κι ενός Δίκαιου Αριστείδη τη φωνή!!! ».


 Μαρία Κολοβού- Ρουμελιώτη

( Οι στίχοι έχουν βραβευτεί από τον Όμιλο UNESCO Κεφαλληνίας και Ιθάκης κι από τον Λογοτεχνικό Όμιλο «'Ξάστερον » κατά τον 12ο Ετήσιο Ποιητικό Διαγωνισμό του περιοδικού Λόγου και Τέχνης «ΚΕΛΑΙΝΩ». Ανήκουν  στην βραβευμένη  με Α΄ Βραβείο ποιητική συλλογή: «Ax Ελλάδα μου, νεράιδα πληγωμένη»).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου